Reflective teaching and its impact on foreign language teaching
This article deals with the impact of reflective teaching on the ESL/EFL field. Reflective thinking is seen as key on the road to professional growth. There is a need to reflect on our actions and classroom practices in the foreign language teaching in order to bridge the gap between theory and prac...
Main Author: | Quesada Pacheco, Allen |
---|---|
Format: | Online |
Language: | English |
Published: |
Universidad de Costa Rica
2005
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/9166 |
Similar Items
-
El Mejoramiento de la Enseñanza de la Cultura en el Bachillerato en Inglés de la Universidad Nacional: Percepciones y prácticas
by: Espinoza Murillo, Ligia, et al.
Published: (2020) -
Enseñanza y aprendizaje del inglés y las pobrezas imperceptibles / EFL teaching and subtle poverties
by: Córdoba González, Gustavo
Published: (2011) -
The Chungopoint Method: making the most of the students’ effort to speak the foreign language in the classroom / El Método Chungopoint: aprovechando al maximo el esfuerzo de los estudiantes para hablar el lenguaje extranjero en la clase
by: Rubio Alcalá, Fernando
Published: (2006) -
Creencias del profesorado de primaria y secundaria acerca de la evaluación del francés como lengua extranjera
by: Chao Chao, Kuok Wa, et al.
Published: (2022) -
Verificación de las secuencias naturales en la adquisición de morfemas en el inglés como lengua extranjera.
by: Hasbún Hasbún, Leyla
Published: (2015)