The effect of explicit vocabulary teaching on vocabulary acquisition and attitude towards reading
This study examines the effects of explicit vocabulary teaching on vocabulary acquisition and on attitude towards reading in an EFL class. Vocabulary exercises following the Lexical Approach (Lewis, 1993, 1997, 2000) were designed to supplement a college reading comprehension course, and several re...
第一著者: | Hasbún Hasbún, Leyla |
---|---|
フォーマット: | Online |
言語: | 英語 |
出版事項: |
Universidad de Costa Rica
2005
|
主題: | |
オンライン・アクセス: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/9144 |
類似資料
-
Análisis de las habilidades ortográficas en español del estudiantado universitario en Ecuador
著者:: Montesdeoca-Arteaga, Deborah Valerie, 等
出版事項: (2021) -
El comportamiento de las categorías gramaticales y la precisión léxica en textos orales narrativos y explicativos producidos por escolares en Costa Rica / The behavior of the grammar categories and lexical precision on narrative and explanatory oral...
著者:: Araya Ramírez, Jessica
出版事項: (2011) -
Comprensión lectora, memoria de trabajo, fluidez y vocabulario en escolares cubanos
著者:: González Hernández, Klency, 等
出版事項: (2016) -
Verificación de las secuencias naturales en la adquisición de morfemas en el inglés como lengua extranjera.
著者:: Hasbún Hasbún, Leyla
出版事項: (2015) -
Evaluación de un curso de gramática del Inglés: insumo para la investigación / Evaluation of an english grammar course: springboard for research
著者:: Hasbún Hasbún, Leyla
出版事項: (2007)