Modelación dialéctica de la estadística desde el enfoque histórico cultural: El objeto de estudio y su medición
This essay proposes a dialectic modeling of the concepts of statistics in a historical genetic perspective based on the method of ascending from the abstract to the concrete. The purpose of this work is to guide the teaching and learning process of the statistical concepts in the introductory course...
Hoofdauteur: | Umaña Carrillo, Roy |
---|---|
Formaat: | Online |
Taal: | Spaans |
Gepubliceerd in: |
Universidad de Costa Rica
2019
|
Onderwerpen: | |
Online toegang: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/37069 |
Gelijkaardige items
-
La perspectiva histórico-cultural y la educación especial: contribuciones iniciales y desarrollos actuales / Historical –cultural perspective and the special education: early contributions and current developments
door: Mitjáns Martínez, Albertina
Gepubliceerd in: (2009) -
El enfoque histórico cultural en el estudio del desarrollo humano: para una praxis humanista / Cultural historical paradigm in studies about human development: an approach to praxis
door: Fariñas León, Gloria
Gepubliceerd in: (2009) -
La innovación docente: reflexiones a partir del enfoque histórico cultural / The teaching innovation: reflections from the historical-cultural approach
door: González García, Victoria
Gepubliceerd in: (2012) -
La persona en el enfoque histórico cultural./
door: Arias Beatón, Guillermo
Gepubliceerd in: (2005) -
Las estrategias de aprendizaje. Radiografías necesarias para su comprensión / The strategies of learning. X-ray necessary for their understanding
door: Pérez Martínez, Armenio
Gepubliceerd in: (2009)