Modelación dialéctica de la estadística desde el enfoque histórico cultural: El objeto de estudio y su medición
This essay proposes a dialectic modeling of the concepts of statistics in a historical genetic perspective based on the method of ascending from the abstract to the concrete. The purpose of this work is to guide the teaching and learning process of the statistical concepts in the introductory course...
Auteur principal: | Umaña Carrillo, Roy |
---|---|
Format: | Online |
Langue: | espagnol |
Publié: |
Universidad de Costa Rica
2019
|
Sujets: | |
Accès en ligne: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/37069 |
Documents similaires
-
La perspectiva histórico-cultural y la educación especial: contribuciones iniciales y desarrollos actuales / Historical –cultural perspective and the special education: early contributions and current developments
par: Mitjáns Martínez, Albertina
Publié: (2009) -
El enfoque histórico cultural en el estudio del desarrollo humano: para una praxis humanista / Cultural historical paradigm in studies about human development: an approach to praxis
par: Fariñas León, Gloria
Publié: (2009) -
La innovación docente: reflexiones a partir del enfoque histórico cultural / The teaching innovation: reflections from the historical-cultural approach
par: González García, Victoria
Publié: (2012) -
La persona en el enfoque histórico cultural./
par: Arias Beatón, Guillermo
Publié: (2005) -
Las estrategias de aprendizaje. Radiografías necesarias para su comprensión / The strategies of learning. X-ray necessary for their understanding
par: Pérez Martínez, Armenio
Publié: (2009)