Modelación dialéctica de la estadística desde el enfoque histórico cultural: El objeto de estudio y su medición
This essay proposes a dialectic modeling of the concepts of statistics in a historical genetic perspective based on the method of ascending from the abstract to the concrete. The purpose of this work is to guide the teaching and learning process of the statistical concepts in the introductory course...
المؤلف الرئيسي: | Umaña Carrillo, Roy |
---|---|
التنسيق: | Online |
اللغة: | الإسبانية |
منشور في: |
Universidad de Costa Rica
2019
|
الموضوعات: | |
الوصول للمادة أونلاين: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/37069 |
مواد مشابهة
-
La perspectiva histórico-cultural y la educación especial: contribuciones iniciales y desarrollos actuales / Historical –cultural perspective and the special education: early contributions and current developments
حسب: Mitjáns Martínez, Albertina
منشور في: (2009) -
El enfoque histórico cultural en el estudio del desarrollo humano: para una praxis humanista / Cultural historical paradigm in studies about human development: an approach to praxis
حسب: Fariñas León, Gloria
منشور في: (2009) -
La innovación docente: reflexiones a partir del enfoque histórico cultural / The teaching innovation: reflections from the historical-cultural approach
حسب: González García, Victoria
منشور في: (2012) -
La persona en el enfoque histórico cultural./
حسب: Arias Beatón, Guillermo
منشور في: (2005) -
Las estrategias de aprendizaje. Radiografías necesarias para su comprensión / The strategies of learning. X-ray necessary for their understanding
حسب: Pérez Martínez, Armenio
منشور في: (2009)