DIF in Spanish and Mathematics from Costa Rica’s national tests in reported students with ADHD
The detection of differential item functioning (DIF) is fundamental to ensure instruments’ invariance, and, therefore, a better estimate of the construct being measured across the different groups of examinees. The purpose of this research was to provide substantive hypothesizes related to possible...
主要な著者: | Montero Rojas, Eiliana, Moreira Mora, Tania Elena |
---|---|
フォーマット: | Online |
言語: | スペイン語 |
出版事項: |
Universidad de Costa Rica
2017
|
主題: | |
オンライン・アクセス: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/28661 |
類似資料
-
Uso del modelo de Rasch para la construcción de tablas de especificaciones: Propuesta metodológica aplicada a una prueba de selección universitaria
著者:: Cerdas Núñez, Danny, 等
出版事項: (2017) -
Fiabilidad y validez en la evaluación docente universitaria / Reliability and validity assessment in the university teaching
著者:: Acevedo Alvarez, Raziel, 等
出版事項: (2010) -
Reacciones de profesoras y profesores de la Universidad de Costa Rica ante la flexibilización del curriculum para estudiantes con necesidades educativas especiales
著者:: Arguedas Negrini, Irma
出版事項: (2004) -
Propuesta metodológica para la construcción de escalas de medición a partir de una aplicación empírica / Methodological proposal for the construction of measuring scales from an empirical application
著者:: Zapata Rotundo, Gerardo, 等
出版事項: (2008) -
Escala de estrategias docentes para aprendizajes significativos: diseño y evaluación de sus propiedades psicométricas / Teaching strategies scale for meaningful learnings: design and evaluation of its psychometric properties
著者:: Méndez Hinojosa, Luz Marina, 等
出版事項: (2011)