DIF in Spanish and Mathematics from Costa Rica’s national tests in reported students with ADHD
The detection of differential item functioning (DIF) is fundamental to ensure instruments’ invariance, and, therefore, a better estimate of the construct being measured across the different groups of examinees. The purpose of this research was to provide substantive hypothesizes related to possible...
المؤلفون الرئيسيون: | Montero Rojas, Eiliana, Moreira Mora, Tania Elena |
---|---|
التنسيق: | Online |
اللغة: | الإسبانية |
منشور في: |
Universidad de Costa Rica
2017
|
الموضوعات: | |
الوصول للمادة أونلاين: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/28661 |
مواد مشابهة
-
Uso del modelo de Rasch para la construcción de tablas de especificaciones: Propuesta metodológica aplicada a una prueba de selección universitaria
حسب: Cerdas Núñez, Danny, وآخرون
منشور في: (2017) -
Fiabilidad y validez en la evaluación docente universitaria / Reliability and validity assessment in the university teaching
حسب: Acevedo Alvarez, Raziel, وآخرون
منشور في: (2010) -
Reacciones de profesoras y profesores de la Universidad de Costa Rica ante la flexibilización del curriculum para estudiantes con necesidades educativas especiales
حسب: Arguedas Negrini, Irma
منشور في: (2004) -
Propuesta metodológica para la construcción de escalas de medición a partir de una aplicación empírica / Methodological proposal for the construction of measuring scales from an empirical application
حسب: Zapata Rotundo, Gerardo, وآخرون
منشور في: (2008) -
Escala de estrategias docentes para aprendizajes significativos: diseño y evaluación de sus propiedades psicométricas / Teaching strategies scale for meaningful learnings: design and evaluation of its psychometric properties
حسب: Méndez Hinojosa, Luz Marina, وآخرون
منشور في: (2011)