Reflective teaching and its impact on foreign language teaching
This article deals with the impact of reflective teaching on the ESL/EFL field. Reflective thinking is seen as key on the road to professional growth. There is a need to reflect on our actions and classroom practices in the foreign language teaching in order to bridge the gap between theory and prac...
Autore principale: | Quesada Pacheco, Allen |
---|---|
Natura: | Online |
Lingua: | inglese |
Pubblicazione: |
Universidad de Costa Rica
2005
|
Soggetti: | |
Accesso online: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/9166 |
Documenti analoghi
Documenti analoghi
-
El Mejoramiento de la Enseñanza de la Cultura en el Bachillerato en Inglés de la Universidad Nacional: Percepciones y prácticas
di: Espinoza Murillo, Ligia, et al.
Pubblicazione: (2020) -
Enseñanza y aprendizaje del inglés y las pobrezas imperceptibles / EFL teaching and subtle poverties
di: Córdoba González, Gustavo
Pubblicazione: (2011) -
The Chungopoint Method: making the most of the students’ effort to speak the foreign language in the classroom / El Método Chungopoint: aprovechando al maximo el esfuerzo de los estudiantes para hablar el lenguaje extranjero en la clase
di: Rubio Alcalá, Fernando
Pubblicazione: (2006) -
Creencias del profesorado de primaria y secundaria acerca de la evaluación del francés como lengua extranjera
di: Chao Chao, Kuok Wa, et al.
Pubblicazione: (2022) -
Verificación de las secuencias naturales en la adquisición de morfemas en el inglés como lengua extranjera.
di: Hasbún Hasbún, Leyla
Pubblicazione: (2015)