Analyzing a problem-solution pattern in the transcription of a conversation: suggestions for the EFL classroom
This paper analyzes a problem-solution pattern shown in the transcription of a conversation. This analysis is based on a conversation that has been elicited from three native speakers of English. These speakers were given a topic that dealt with the problem of children being constantly exposed to...
第一著者: | Navas Brenes, César Alberto |
---|---|
フォーマット: | Online |
言語: | 英語 |
出版事項: |
Universidad de Costa Rica
2005
|
主題: | |
オンライン・アクセス: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/9148 |
類似資料
-
Analyzing an oral narrative using discourse analysis tools: observing how spoken language works
著者:: Navas Brenes, César Alberto
出版事項: (2005) -
The Chungopoint Method: making the most of the students’ effort to speak the foreign language in the classroom / El Método Chungopoint: aprovechando al maximo el esfuerzo de los estudiantes para hablar el lenguaje extranjero en la clase
著者:: Rubio Alcalá, Fernando
出版事項: (2006) -
La competencia en la expresión oral de niños escolares en Costa Rica. El componente léxico.
著者:: Araya Ramírez, Jessica
出版事項: (2015) -
Universidad y educación indígena: perspectivas, investigaciones y discusiones.
著者:: Camacho Brown, Lolita, 等
出版事項: (2018) -
¿Por qué escribimos como hablamos? una experiencia con estudiantes de secundaria / Why we write as we speak? experience with high school students
著者:: Ríos González, Gabriela
出版事項: (2011)