Content-based instruction in an english oral communication course at the University of Costa Rica
This article presents the results of a research study carried out with a group of second-year English students at the School of Modern Languages at the University of Costa Rica. The purpose of this investigation was a) to find out if the recycling of content through the use of a variety of authentic...
Hoofdauteur: | Hernández Herrero, Annabelle |
---|---|
Formaat: | Online |
Taal: | Engels |
Gepubliceerd in: |
Universidad de Costa Rica
2005
|
Onderwerpen: | |
Online toegang: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/9146 |
Gelijkaardige items
-
Using content-based instruction to create a sample lesson for the English course oral communication I, at the university of Costa Rica / El uso de la metodología basada en contenidos para crear una lección para el curso de inglés Comunicación Oral I en...
door: Navas Brenes, César Alberto
Gepubliceerd in: (2010) -
The Chungopoint Method: making the most of the students’ effort to speak the foreign language in the classroom / El Método Chungopoint: aprovechando al maximo el esfuerzo de los estudiantes para hablar el lenguaje extranjero en la clase
door: Rubio Alcalá, Fernando
Gepubliceerd in: (2006) -
Form-focused instruction (FFI) and language features attended to during content-based instruction (CBI) lessons at a southeastern Mexican university
door: Arias de la Cruz, Andrés, et al.
Gepubliceerd in: (2019) -
Towards an understanding of the benefits of short stories in oral communication courses / Hacia un entendimiento de los beneficios de historias cortas en cursos de comunicación oral
door: Sevilla Morales, Henry, et al.
Gepubliceerd in: (2015) -
La competencia en la expresión oral de niños escolares en Costa Rica. El componente léxico.
door: Araya Ramírez, Jessica
Gepubliceerd in: (2015)