Content-based instruction in an english oral communication course at the University of Costa Rica
This article presents the results of a research study carried out with a group of second-year English students at the School of Modern Languages at the University of Costa Rica. The purpose of this investigation was a) to find out if the recycling of content through the use of a variety of authentic...
Hlavní autor: | Hernández Herrero, Annabelle |
---|---|
Médium: | Online |
Jazyk: | angličtina |
Vydáno: |
Universidad de Costa Rica
2005
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/9146 |
Podobné jednotky
-
Using content-based instruction to create a sample lesson for the English course oral communication I, at the university of Costa Rica / El uso de la metodología basada en contenidos para crear una lección para el curso de inglés Comunicación Oral I en...
Autor: Navas Brenes, César Alberto
Vydáno: (2010) -
The Chungopoint Method: making the most of the students’ effort to speak the foreign language in the classroom / El Método Chungopoint: aprovechando al maximo el esfuerzo de los estudiantes para hablar el lenguaje extranjero en la clase
Autor: Rubio Alcalá, Fernando
Vydáno: (2006) -
Form-focused instruction (FFI) and language features attended to during content-based instruction (CBI) lessons at a southeastern Mexican university
Autor: Arias de la Cruz, Andrés, a další
Vydáno: (2019) -
Towards an understanding of the benefits of short stories in oral communication courses / Hacia un entendimiento de los beneficios de historias cortas en cursos de comunicación oral
Autor: Sevilla Morales, Henry, a další
Vydáno: (2015) -
La competencia en la expresión oral de niños escolares en Costa Rica. El componente léxico.
Autor: Araya Ramírez, Jessica
Vydáno: (2015)