The effect of explicit vocabulary teaching on vocabulary acquisition and attitude towards reading
This study examines the effects of explicit vocabulary teaching on vocabulary acquisition and on attitude towards reading in an EFL class. Vocabulary exercises following the Lexical Approach (Lewis, 1993, 1997, 2000) were designed to supplement a college reading comprehension course, and several re...
Hoofdauteur: | Hasbún Hasbún, Leyla |
---|---|
Formaat: | Online |
Taal: | Engels |
Gepubliceerd in: |
Universidad de Costa Rica
2005
|
Onderwerpen: | |
Online toegang: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/9144 |
Gelijkaardige items
-
Análisis de las habilidades ortográficas en español del estudiantado universitario en Ecuador
door: Montesdeoca-Arteaga, Deborah Valerie, et al.
Gepubliceerd in: (2021) -
El comportamiento de las categorías gramaticales y la precisión léxica en textos orales narrativos y explicativos producidos por escolares en Costa Rica / The behavior of the grammar categories and lexical precision on narrative and explanatory oral...
door: Araya Ramírez, Jessica
Gepubliceerd in: (2011) -
Comprensión lectora, memoria de trabajo, fluidez y vocabulario en escolares cubanos
door: González Hernández, Klency, et al.
Gepubliceerd in: (2016) -
Verificación de las secuencias naturales en la adquisición de morfemas en el inglés como lengua extranjera.
door: Hasbún Hasbún, Leyla
Gepubliceerd in: (2015) -
Evaluación de un curso de gramática del Inglés: insumo para la investigación / Evaluation of an english grammar course: springboard for research
door: Hasbún Hasbún, Leyla
Gepubliceerd in: (2007)