The effect of explicit vocabulary teaching on vocabulary acquisition and attitude towards reading
This study examines the effects of explicit vocabulary teaching on vocabulary acquisition and on attitude towards reading in an EFL class. Vocabulary exercises following the Lexical Approach (Lewis, 1993, 1997, 2000) were designed to supplement a college reading comprehension course, and several re...
מחבר ראשי: | Hasbún Hasbún, Leyla |
---|---|
פורמט: | Online |
שפה: | אנגלית |
יצא לאור: |
Universidad de Costa Rica
2005
|
נושאים: | |
גישה מקוונת: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/9144 |
פריטים דומים
-
Análisis de las habilidades ortográficas en español del estudiantado universitario en Ecuador
מאת: Montesdeoca-Arteaga, Deborah Valerie, et al.
יצא לאור: (2021) -
El comportamiento de las categorías gramaticales y la precisión léxica en textos orales narrativos y explicativos producidos por escolares en Costa Rica / The behavior of the grammar categories and lexical precision on narrative and explanatory oral...
מאת: Araya Ramírez, Jessica
יצא לאור: (2011) -
Comprensión lectora, memoria de trabajo, fluidez y vocabulario en escolares cubanos
מאת: González Hernández, Klency, et al.
יצא לאור: (2016) -
Verificación de las secuencias naturales en la adquisición de morfemas en el inglés como lengua extranjera.
מאת: Hasbún Hasbún, Leyla
יצא לאור: (2015) -
Evaluación de un curso de gramática del Inglés: insumo para la investigación / Evaluation of an english grammar course: springboard for research
מאת: Hasbún Hasbún, Leyla
יצא לאור: (2007)