The effect of explicit vocabulary teaching on vocabulary acquisition and attitude towards reading
This study examines the effects of explicit vocabulary teaching on vocabulary acquisition and on attitude towards reading in an EFL class. Vocabulary exercises following the Lexical Approach (Lewis, 1993, 1997, 2000) were designed to supplement a college reading comprehension course, and several re...
Κύριος συγγραφέας: | Hasbún Hasbún, Leyla |
---|---|
Μορφή: | Online |
Γλώσσα: | Αγγλικά |
Έκδοση: |
Universidad de Costa Rica
2005
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/9144 |
Παρόμοια τεκμήρια
Παρόμοια τεκμήρια
-
Análisis de las habilidades ortográficas en español del estudiantado universitario en Ecuador
από: Montesdeoca-Arteaga, Deborah Valerie, κ.ά.
Έκδοση: (2021) -
El comportamiento de las categorías gramaticales y la precisión léxica en textos orales narrativos y explicativos producidos por escolares en Costa Rica / The behavior of the grammar categories and lexical precision on narrative and explanatory oral...
από: Araya Ramírez, Jessica
Έκδοση: (2011) -
Comprensión lectora, memoria de trabajo, fluidez y vocabulario en escolares cubanos
από: González Hernández, Klency, κ.ά.
Έκδοση: (2016) -
Verificación de las secuencias naturales en la adquisición de morfemas en el inglés como lengua extranjera.
από: Hasbún Hasbún, Leyla
Έκδοση: (2015) -
Evaluación de un curso de gramática del Inglés: insumo para la investigación / Evaluation of an english grammar course: springboard for research
από: Hasbún Hasbún, Leyla
Έκδοση: (2007)