The effect of explicit vocabulary teaching on vocabulary acquisition and attitude towards reading
This study examines the effects of explicit vocabulary teaching on vocabulary acquisition and on attitude towards reading in an EFL class. Vocabulary exercises following the Lexical Approach (Lewis, 1993, 1997, 2000) were designed to supplement a college reading comprehension course, and several re...
المؤلف الرئيسي: | Hasbún Hasbún, Leyla |
---|---|
التنسيق: | Online |
اللغة: | الإنجليزية |
منشور في: |
Universidad de Costa Rica
2005
|
الموضوعات: | |
الوصول للمادة أونلاين: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/9144 |
مواد مشابهة
-
Análisis de las habilidades ortográficas en español del estudiantado universitario en Ecuador
حسب: Montesdeoca-Arteaga, Deborah Valerie, وآخرون
منشور في: (2021) -
El comportamiento de las categorías gramaticales y la precisión léxica en textos orales narrativos y explicativos producidos por escolares en Costa Rica / The behavior of the grammar categories and lexical precision on narrative and explanatory oral...
حسب: Araya Ramírez, Jessica
منشور في: (2011) -
Comprensión lectora, memoria de trabajo, fluidez y vocabulario en escolares cubanos
حسب: González Hernández, Klency, وآخرون
منشور في: (2016) -
Verificación de las secuencias naturales en la adquisición de morfemas en el inglés como lengua extranjera.
حسب: Hasbún Hasbún, Leyla
منشور في: (2015) -
Evaluación de un curso de gramática del Inglés: insumo para la investigación / Evaluation of an english grammar course: springboard for research
حسب: Hasbún Hasbún, Leyla
منشور في: (2007)