El desafío de la formación en competencias para la investigación educativa: aproximación conceptual
This article shows the results of the study, which purpose was to reconfigure and develop a conceptual approach to research competences for the strengthening of educational research training processes. The research was conducted in four academic semesters and was based on a mixed approach with a Seq...
Main Authors: | Velandia Mesa, Cristian, Serrano Pastor, Francisca José, Martínez Segura, María José |
---|---|
Format: | Online |
Language: | Spanish |
Published: |
Universidad de Costa Rica
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/38738 |
Similar Items
-
Reflexiones acerca de los desafíos en la formación de competencias para la Investigación en Educación Superior / Reflections on the challenges of skills training for research in Higher Education
by: Campos Céspedes, Jensy, et al.
Published: (2009) -
Marco competencial para la evaluación del desempeño profesional docente en la Universidad de Costa Rica
by: Zamora Serrano, Evelyn
Published: (2024) -
El Currículum educacional como campo epistemológico de la Educación: su construcción mediante investigación en el aula
by: Gedda-Muñoz, Relmu, et al.
Published: (2021) -
El rol de la Formación Inicial Docente en el proceso de construcción del saber pedagógico
by: Suckel Gajardo, Marcela, et al.
Published: (2020) -
Evaluación del desempeño docente desde competencias genéricas en la Universidad de Costa Rica / Evaluation of the teaching performance from the generic competences in the University of Costa Rica
by: Murillo Sancho, Gabriela
Published: (2009)