Modelación dialéctica de la estadística desde el enfoque histórico cultural: El objeto de estudio y su medición
This essay proposes a dialectic modeling of the concepts of statistics in a historical genetic perspective based on the method of ascending from the abstract to the concrete. The purpose of this work is to guide the teaching and learning process of the statistical concepts in the introductory course...
Hlavní autor: | Umaña Carrillo, Roy |
---|---|
Médium: | Online |
Jazyk: | španělština |
Vydáno: |
Universidad de Costa Rica
2019
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/37069 |
Podobné jednotky
-
La perspectiva histórico-cultural y la educación especial: contribuciones iniciales y desarrollos actuales / Historical –cultural perspective and the special education: early contributions and current developments
Autor: Mitjáns Martínez, Albertina
Vydáno: (2009) -
El enfoque histórico cultural en el estudio del desarrollo humano: para una praxis humanista / Cultural historical paradigm in studies about human development: an approach to praxis
Autor: Fariñas León, Gloria
Vydáno: (2009) -
La innovación docente: reflexiones a partir del enfoque histórico cultural / The teaching innovation: reflections from the historical-cultural approach
Autor: González García, Victoria
Vydáno: (2012) -
La persona en el enfoque histórico cultural./
Autor: Arias Beatón, Guillermo
Vydáno: (2005) -
Las estrategias de aprendizaje. Radiografías necesarias para su comprensión / The strategies of learning. X-ray necessary for their understanding
Autor: Pérez Martínez, Armenio
Vydáno: (2009)