¿Quiénes se fueron? Aproximaciones a los motivos de abandono de un programa de apuntalamiento a las trayectorias educativas de estudiantes universitarios
Higher education massification process implies, by definition, an increase in enrollment rates. Furthermore, it brings new situations in terms of the social composition of the student body. In the intent of giving responses to the new problematics that these changes suppose, there have been implemen...
Main Authors: | Mayer, Lilliana, Cerezo, Leticia |
---|---|
Format: | Online |
Language: | Spanish |
Published: |
Universidad de Costa Rica
2018
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/33160 |
Similar Items
-
Informe de investigación. Abandono (deserción) escolar en la enseñanza secundaria en Costa Rica, 2009-2010 /
by: Jiménez, Wendy
Published: (2010) -
Miedo al Covid, agotamiento y cinismo: su efecto en la intención de abandono universitario /
by: Jacobo-Galicia, Gabriela -
Tasas de deserción en la Universidad Estatal a Distancia de Costa Rica / Drop-outs from the Universidad Estatal a Distancia de Costa Rica
by: Castillo Sánchez, Mario
Published: (2008) -
Volver a las aulas: una guía práctica
Published: (2008) -
Indicadores de la trayectoria escolar de los alumnos de psicología de la Universidad Veracruzana / Some indicators of school trajectory of psychology students at the Universidad Veracruzana
by: Gutiérrez García, Ana Gloria, et al.
Published: (2011)