Educación intercultural bilingüe en La Araucanía (Chile): Entre la inclusión y el nacionalismo minoritario
This essay reflects on the stances that emerge around the bilingual intercultural education in La Araucania, making clear the shades that are implicit in these ones. In the nineties, in a context in which the indigenous rights are beginning to be recognized at a national and international level, the...
Auteur principal: | Cisternas Irarrázabal, César |
---|---|
Format: | Online |
Langue: | espagnol |
Publié: |
Universidad de Costa Rica
2018
|
Sujets: | |
Accès en ligne: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/33146 |
Documents similaires
-
Percepción de la exposición a acentos del idioma inglés y su producción por parte de estudiantes universitarios
par: Charpentier-Jiménez, William
Publié: (2019) -
Reflexiones de invierno /
par: Vigil Oliveros, Nila
Publié: (2011) -
Reflexiones para consolidar la ética intercultural a través de la educación intercultural / Meditate to consolidate the intercultural ethics to inclination of the intercultural education
par: Zambrano van Beverhoudt, Egilde, et autres
Publié: (2008) -
Educación intercultural del estudiante universitario: el enfoque de formación humanístico intercultural / Intercultural education of university student: a humanistic-intercultural training approach
par: Cabrera Ruiz, Isaac Iran, et autres
Publié: (2013) -
A case study in the acquisition of three types of morphemes in English by a bilingual child
par: Quesada Pacheco, Allen
Publié: (2016)