Educación intercultural bilingüe en La Araucanía (Chile): Entre la inclusión y el nacionalismo minoritario
This essay reflects on the stances that emerge around the bilingual intercultural education in La Araucania, making clear the shades that are implicit in these ones. In the nineties, in a context in which the indigenous rights are beginning to be recognized at a national and international level, the...
Autor principal: | Cisternas Irarrázabal, César |
---|---|
Formato: | Online |
Lenguaje: | español |
Publicado: |
Universidad de Costa Rica
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/33146 |
Ejemplares similares
-
Percepción de la exposición a acentos del idioma inglés y su producción por parte de estudiantes universitarios
por: Charpentier-Jiménez, William
Publicado: (2019) -
Reflexiones de invierno /
por: Vigil Oliveros, Nila
Publicado: (2011) -
Reflexiones para consolidar la ética intercultural a través de la educación intercultural / Meditate to consolidate the intercultural ethics to inclination of the intercultural education
por: Zambrano van Beverhoudt, Egilde, et al.
Publicado: (2008) -
Educación intercultural del estudiante universitario: el enfoque de formación humanístico intercultural / Intercultural education of university student: a humanistic-intercultural training approach
por: Cabrera Ruiz, Isaac Iran, et al.
Publicado: (2013) -
A case study in the acquisition of three types of morphemes in English by a bilingual child
por: Quesada Pacheco, Allen
Publicado: (2016)