A case study in the acquisition of three types of morphemes in English by a bilingual child
This case study looks closely at the bilingual first language acquisition of a Costa Rican child who was raised through OPOL (One Parent One Language) and Minority Language at Home (mL@H).The subject, Itzel, was raised in a Spanish-speaking environment and her dad is the only person that has spoken...
主要作者: | Quesada Pacheco, Allen |
---|---|
格式: | Online |
语言: | 西班牙语 |
出版: |
Universidad de Costa Rica
2016
|
主题: | |
在线阅读: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/26056 |
相似书籍
-
Didácticas de lenguaje para la enseñanza y aprendizaje de vocabulario léxico-dinámico en inglés
由: García Castro, Verónica
出版: (2024) -
Cómo se recupera una lengua minoritaria: el ejemplo del Euskera en la Comunidad Autónoma Vasca / How to recover a minority language: the example of Euskera in the Basque Country Autonomous Community
由: Fernández Ulloa, Teresa
出版: (2006) -
Issues on raising a bilingual child in Costa Rica: a myth or a reality? / Estado de la cuestión: crianza de un niño o una niña bilingüe en Costa Rica-una realidad o un mito
由: Quesada Pacheco, Allen
出版: (2011) -
Educación intercultural bilingüe en La Araucanía (Chile): Entre la inclusión y el nacionalismo minoritario
由: Cisternas Irarrázabal, César
出版: (2018) -
Estudio longitudinal de la pronunciación de los sonidos vocálicos en inglés del estudiantado del Bachillerato en enseñanza del inglés del Recinto de Paraíso
由: Solís Pérez, Nathalia Cristina, et al.
出版: (2019)