A case study in the acquisition of three types of morphemes in English by a bilingual child
This case study looks closely at the bilingual first language acquisition of a Costa Rican child who was raised through OPOL (One Parent One Language) and Minority Language at Home (mL@H).The subject, Itzel, was raised in a Spanish-speaking environment and her dad is the only person that has spoken...
Hoofdauteur: | Quesada Pacheco, Allen |
---|---|
Formaat: | Online |
Taal: | Spaans |
Gepubliceerd in: |
Universidad de Costa Rica
2016
|
Onderwerpen: | |
Online toegang: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/26056 |
Gelijkaardige items
-
Didácticas de lenguaje para la enseñanza y aprendizaje de vocabulario léxico-dinámico en inglés
door: García Castro, Verónica
Gepubliceerd in: (2024) -
Cómo se recupera una lengua minoritaria: el ejemplo del Euskera en la Comunidad Autónoma Vasca / How to recover a minority language: the example of Euskera in the Basque Country Autonomous Community
door: Fernández Ulloa, Teresa
Gepubliceerd in: (2006) -
Issues on raising a bilingual child in Costa Rica: a myth or a reality? / Estado de la cuestión: crianza de un niño o una niña bilingüe en Costa Rica-una realidad o un mito
door: Quesada Pacheco, Allen
Gepubliceerd in: (2011) -
Educación intercultural bilingüe en La Araucanía (Chile): Entre la inclusión y el nacionalismo minoritario
door: Cisternas Irarrázabal, César
Gepubliceerd in: (2018) -
Estudio longitudinal de la pronunciación de los sonidos vocálicos en inglés del estudiantado del Bachillerato en enseñanza del inglés del Recinto de Paraíso
door: Solís Pérez, Nathalia Cristina, et al.
Gepubliceerd in: (2019)